این مرکز در سال 74 فعالیت خود را آغاز نموده و تا این لحظه فعالیت خود را  با کارگاه های فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است لازم به ذکر است که سال 95  آغاز فعالیت هایی خاص برای اعضا با نیازهای ویژه ی در این مراکز بوده  است و مرکز سه اهواز تنها مرکز فراگیر در استان خوزستان میباشد.

در حال حاضر این مجموعه دارای بیش از ده هزار جلد کتاب و فضایی به مساحت 300 مترمربع میباشد.

خدمات مرکز:کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 4 سال کامل تا 17 سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی ، مجازی، فراگیر

برگزاری کارگاه های تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

امکانات مرکز:

سالن مطالعه کودک و نوجوان ، کلاس نقاشی، کلاس سفالگری

 خدمات فراگیر:  دارد

 روزهای فعالیت : روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه از ساعت  صبح11 لغایت  17 بعدازظهر

روزهای سه شنبه،چهارشنبه، پنج شنبه از ساعت 8 صبح لغایت 14 ظهر

روزهای زوج مختص دختران

روزهای فرد مختص پسران

پرسنل:1 نفر مربی مسئول ، 1 نفر مربی فرهنگی ، 3نفر مربی هنری ، 1 نفر مربی ادبی

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال  سن و پرداخت شهریه 12000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 نشانی : خوزستان، اهواز ، پادادشهر خیابان کمپانی ،پشت پارک شهربازی ، روبروی خیابان نه پاداد

تلفن :        06135528703    

مسئول مرکز : مهرناز شهرکی

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1839
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت